Andainya Cewek Tahu..? (Sifat cowok)

Nah ini tips buat wanita mengenal lelaki :


- Lelaki juga bisa menjadi seseorang yang begitu sensitif dan perhatian.


- Jika seorang lelaki menyukai wanita, wanita itu tidak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki sering menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya baik dari segi pemikiran atau minat, karena lelaki menyukai wanita yang bisa diajak ngobrol, bercanda ataupun berbagi pikiran.


- Lebih sering, sering sekali, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.
- Lelaki bisa menerima penolakan dengan baik.
- Lelaki sering mencoba menonjolkan sikap kelelakiannya untuk menambat hati wanita.




- Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita. Sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.


- Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!




- Sadar atau tidak, Lelaki sering mencoba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.


- Bila lelaki mengatakan..”Emm..yah ntar lah liat2 dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.




- Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.


- Kebanyakan lelaki yg nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys! (how true)
- Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.




- Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…


- Kadang-kadang lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.


- Betapapun hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap akan hanya ada seorang wanita yg special dihatinya…yang lain hanya teman atau ttm..




- Bila terlihat pandangan seorang lelaki melihat dada wanita dan wanita itu menyadari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja…


- Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkan kesedihannya di depan orang.



- Bila seorang perempuan menyukai seorang lelaki, perempuan itu harus memberikan signal! Karena bila sang cowok juga suka, udah gampang urusannya. Sana aja yang kerja.


- Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka akan lebih susah lagi apabila air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan. Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau paras luarnya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!